MESYUARAT JEMAAH IBU BAPA DAN GURU (JIBG) 2018

MESYUARAT JEMAAH IBUBAPA DAN GURU (JIBG) 2018

Alhamdulillah. Pada 25, 26 & 27 Januari 2018, 2 & 3 Febuari 2018 telah berlangsungnya mesyuarat penubuhan Jemaah IbuBapa dan Guru (JIBG) bagi sesi persekolahan 2018. Tahniah dan Terima Kasih diucapkan kepada semua ibubapa/penjaga yang sudi meluangkan masa untuk menghadiri mesyuarat yang diadakan.

Jemaah IbuBapa dan Guru (JIBG) merupakan sebuah badan yang berfungsi untuk membangunkan lagi PASTI. Sepertimana konsep Persatuan IbuBapa dan Guru (PIBG) di sekolah-sekolah rendah dan menengah, JIBG memainkan peranan yang sama. JIBG ditugaskan untuk membantu PASTI dari segi meningkatkan kebersihan, keselamatan dan keceriaan di PASTI-PASTI sekitar Pasir Gudang ini.

Melalui JIBG, ibubapa bukan sahaja dapat menyumbang kearah pembangunan PASTI, namun dapat menjadi ejen untuk mempelbagaikan lagi aktiviti-aktiviti di PASTI untuk melahirkan generasi bertaqwa selaras dengan visi PASTI itu sendiri. 

Semoga JIBG dapat terus dijalankan tahun demi tahun dan kita dapat melihat kemajuan dan peningkatan di setiap PASTI yang ada di Pasir Gudang ini. Pihak pengurusan PASTI AL-Kauthar Kawasan Pasir Gudang mengalu-alukan kedatangan AJK-AJK yang baru dilantik untuk seiring bekerjasama dalam meningkatkan kemudahan di PASTI. Pihak pengurusan juga akan mengeluarkan senarai AJK-AJK JIBG tahun 2018 bagi memudahkan para ibubapa untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang JIBG dan aktiviti-aktiviti yang dijalankan.

Dibawah adalah beberapa gambar yang sempat diambil sewaktu mesyuarat JIBG di jalankan di sekitar PASTI-PASTI Al-Kauthar Kawasan Pasir Gudang ;

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website